شهردار مشهد از اجرای عملیات روکش آسفالت بزرگراه آزادی این شهر خبر داد شهردار مشهد: ۴ پروژه در راستای ساماندهی کال زرکش اجرا خواهد شد آخرین فرصت بهره‌مندی از تخفیفات ویژه عوارض ساخت‌وساز در مشهد؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ نورافشانی ۵٠ نقطه شهر مشهد در شب عید غدیرخم پایه‌گذاری سومین مجتمع رفاهی شهرداری مشهد ترافیک روان در دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد شهروندخبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک و عملیات عمرانی بولوار فکوری مشهد + پاسخ شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: مودیان از فرصت تخفیف ۲۵ درصدی تا پایان خردادماه استفاده کنند | عملیات احداث فاز یک خط سه مترو مشهد با سرعت مناسبی در حال اجرا است

  • کد خبر: ۲۳۳۴۵۴
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
  • ۳
شهردار مشهد: مودیان از فرصت تخفیف ۲۵ درصدی تا پایان خردادماه استفاده کنند | عملیات احداث فاز یک خط سه مترو مشهد با سرعت مناسبی در حال اجرا است
شهردار مشهدمقدس گفت: اعطای تخفیف بیشتر به پرداخت نقد عوارض صدور پروانه و پایانکارهای ساختمانی، تسهیل شرایط تقسیط، اعمال افزایش نرخ کمتر، از ویژگی‌های مصوبه تخفیف ۲۵ درصدی است تا مردم بتوانند راحت‌تر بدهی خود را پرداخت کرده و پروانه و پایانکار بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس در برنامه زنده تلویزیونی «گفت‌وگو» گفت: اعطای تخفیف بیشتر به پرداخت نقد عوارض صدور پروانه و پایانکارهای ساختمانی، تسهیل شرایط تقسیط، اعمال افزایش نرخ کمتر، مساعدت در ارائه تضامین مثل چک و ترهین سند، پرداخت بدهی به صورت تهاتر و توجه ویژه به حوزه های کم برخوردار از ویژگی‌های مصوبه تخفیف ۲۵ درصدی است تا مردم بتوانند راحت‌تر بدهی خود را پرداخت کرده و پروانه و پایانکار بگیرند.

وی افزود: امسال تا ۳۱ خردادماه میزان تخفیف ۲۵ درصد تعیین شد که به ترتیب در سه ماهه دوم، سوم و چهارم، ۲۲ و ۱۹ و ۱۶ درصد اعمال شد. البته لازم به ذکر است که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، تا ۳۱ خردادماه سال جاری برای مودیانی که صد درصد بدهی خود را نقدی به شهرداری پرداخت کنند، تخفیف عوارض با ۵ درصد افزایش به ۳۰ درصد می رسد. 

شهردار مشهد گفت: در گذشته مدت تقسیط عوارض تا ۲۶ ماه در نظر گرفته شد اما سایر بدهی ها نظیر سهم سرانه خدمات و معابر و جرائم کمیسیون ماده صد، از ۱۲ تا ۲۴ ماه قابل تقسیط بود که این مدت برای تمام بدهی ها به ۳۶ ماه که حداکثر زمان قانونی است؛ ارتقا یافت.

محمدرضا قلندرشریف گفت: همچنین قبل از اجرای این مصوبه مودی می‌بایست در زمان تقسیط عوارض ۵۰ الی ۷۰ درصد بدهی را نقدی پرداخت می‌کرد که این سهم اکنون تا پایان خردادماه به ۱۰ درصد کاهش یافته است. البته این درصد هم در سه ماهه دوم، سوم و چهارم به ۱۵ و ۲۵ و ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت که نشان‌دهنده شرایط مطلوب طرح تخفیفی فعلی است. 

وی افزود: صرفا در محدوده های برخوردار به ازای هر ماه که مدت تقسیط از یکسال بیشتر شود، ۰.۵ واحد درصد به حداقل پرداخت نقد فوق افزوده می شود.

شهردار مشهد گفت: با مساعدت صورت پذیرفته، این افزایش در حوزه‌های کم برخودارتر و بافت حاشیه ای شهر اعمال نمی‌شود.(حداقل پرداخت نقد در تقسیط یک ساله تا سه ساله در حوزه‌های درآمدی ۳، ۴ و ۵ ثابت است.)

قلندرشریف گفت: برای تقسیط بدهی، ارائه چک صیادی به فاصله حداکثر ۳ ماهه و در عین حال با توجه به میزان بدهی، ارائه تضامین از نوع چک یا ضمانت‌نامه بانکی یا ترهین سند، از سوی شهروندان لازم است. تا پیش از این مصوبه، تقسیط بدهی تا نصاب معاملات متوسط سال ۱۴۰۲ (مبلغ بدهی تا ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان) با چک و یک ضامن مقدور بود و برای بدهی بیش از این میزان، برای ضمانت می‌بایست ترهین سند یا ضمانت نامه بانکی ارائه می‌شد.

وی افزود: اکنون و با توجه به افزایش سقف معاملات متوسط توسط هیات محترم وزیران و نیز تصویب پیشنهاد شهرداری در شورای اسلامی شهر، تقسیط بدهی تا ۱.۵ برابر نصاب معاملات متوسط امسال با چک و یک ضامن (۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان) و تقسیط بدهی تا ۲.۵ برابر معاملات متوسط با چک و دو ضامن (۵ میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان) مقدور است.

شهردار مشهد گفت: اگر بدهی تقسیط بیشتر از این میزان بود ترهین سند یا ضمانت نامه بانکی لازم است، این موضوع یک همراهی و مساعدت قابل توجه برای شهروندانی است که در ارائه سند یا ضمانت نامه بانکی مشکل دارند. 

وی افزود: همچنین برای ارائه چک بدهی و تضمین و نیز ضمانت نامه بانکی و یا ترهین سند، مهلت ۳۰ روزه از تاریخ صدور فیش در نظر گرفته شده است تا چنانچه شهروند پیگیری و اقدام اداری در سایر دستگا‌ه‌ها و ادارات داشت، از این زمان استفاده کند.

شهردار مشهد مقدس گفت: شهرداری در مواردی که شهروند متقاضی باشد و ملک ایشان از دید شهرداری واجد شرایط باشد، مطالبات پروانه و پایانکار و سایر حقوق قانونی خود را با املاک مودیان تهاتر می‌کند و این تهاتر در ۶ ماه اول سال با ۱۰ درصد تخفیف لحاظ می شود.

وی افزود: امسال به‌منظور تشویق افراد خوش حساب و ایجاد درآمد پایدار در طی سال برای مدیریت شهری، تخفیفات از ابتدای سال اعمال شد تا درآمد و هزینه شهرداری به صورت متوازن در طی سال پخش شود و بتوانیم پروژه‌ها و اقدامات عمرانی را سریع تر به ثمر برسانیم. همچنین بسیاری از سازندگان با این اقدام نقدینگی خود را حفظ کرده و به صورت تقسیطی و با تخفیف بیشتر هزينه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

اجرای طرح نهضت آسفالت معابر در پاسخ به مطالبه مردم | اجرای ۴ میلیون مترمربع روکش آسفالت 

 محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در شهر مشهد، بیان کرد: یکی از مطالبات مردم بهبود وضعیت آسفالت معابر به‌ویژه بزرگراه‌ها و معابر خاکی مناطق حاشیه شهر است‌. برهمین اساس مدیریت شهری امسال دراین دوره بهبود وضعیت آسفالت معابر را در دستور کار قرار داد و نهضت آسفالت در ابتدای سال با هدف روکش آسفالت معابر خاکی و ترمیم آسفالت های آسیب دیده آغاز شد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۶ هزار تن آسفالت از سوی کارخانه آسفالت شهید مجیدی تولید شد که با این میزان آسفالت مساحتی بیش از ۸۸۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت یا لکه‌گیری آسفالت شد.

شهردار مشهد گفت: طبق آمار سهم معابر حاشیه شهر به‌ویژه معابر خاکی از این میزان آسفالت حدود ۴۰۳ هزار مترمربع برابر با ۴۵ درصد از مجموع آسفالت معابر شهر بوده است اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال باید بیش از ۵۰۰ هزار تن آسفالت تولید شود تا بتوانیم در چهارچوب اجرای نهضت آسفالت بیش از ۴ میلیون مترمربع از معابرشهر به‌ویژه معابر خاکی مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر را آسفالت کنیم.

قلندرشریف گفت: اولویت ما در اجرای نهضت آسفالت روکش آسفالت معابر حاشیه شهر است که براین اساس حدود ۵۵ درصد از ۴ میلیون مترمربع آسفالت برای این محدوده پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: این خبر خوش را به مردم عزیزمان می‌دهم که در طرح نهضت آسفالت موضوعی که مورد توجه قرارگرفته اجرای روکش آسفالت معابر بزرگراهی شهر است؛ قدمت آسفالت برخی از بزرگراه‌ها بیش از ۲۵ سال است، لذا برای پاسخگویی به مطالبه بیش از دو دهه‌ای مردم، بخش بزرگی از معابر بزرگراهی شهر مشهد امسال آسفالت خواهد شد.

شهردار مشهد مقدس گفت: در همین راستا یکی از معابری که امسال آسفالت خواهد شد معبر بزرگراهی حدفاصل میدان آزادی تا میدان قائم (عج) است که طی ماه‌های آینده آسفالت می‌شود.

وی افزود: درمجموع شعار ما امسال در حوزه معابر"شهر هموار"است و برای تحقق آن در نظر داریم سه  نهضت پیاده‌روسازی، نهضت آسفالت معابر و نهضت ساماندهی مسیرهای دوچرخه را اجرا کنیم.

عملیات احداث فاز یک خط سه مترو مشهد با سرعت مناسبی در حال اجرا است

شهردار مشهد مقدس در این برنامه با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه خط۳ قطار شهری مشهد، گفت: یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در دوره ششم، تکمیل فاز یک خط ۳ مترو بوده که اتصال‌دهنده ۳ خط مترو به یکدیگر است.

وی افزود: در حال حاضر راه‌آهن و فرودگاه به خطوط مترو متصل هستند و با تکمیل فاز یک خط ۳، پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) نیز به خطوط ریلی شهر به یکدیگر و همچنین حرم مطهر متصل می‌شود که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

محمدرضا قلندرشریف گفت: اکنون عملیات اجرایی فاز یک خط مترو به‌صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است و امروز ایستگاه‌های آن به مرحله نازک‌کاری رسیده است؛ عملیات معماری ایستگاه «باب الجواد(ع)» نیز متناسب با حرم مطهر رضوی در حال اجرا است و علاوه بر این، احداث ایستگاه میدان شهدا هم به مرحله نازک‌کاری و نصب پله‌برقی و آسانسور رسیده است.

شهردار مشهد گفت: همچنین خوشبختانه عملیات احداث ایستگاه پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) نیز تکمیل و ریل‌گذاری انجام‌ شده است؛ در مجموع عملیات اجرایی فاز اول خط سه مترو با سرعت مناسبی در حال انجام است، اگر کمک‌های دولتی که طبق مصوبات تایید شده صورت بگیرد قطعا شاهد اتفاقات خوبی در قطارشهری هستیم.

وی افزود: دو مورد اتوبوس برقی در مشهد به صورت آزمایشی فعال هستند، این اتوبوس‌ها باید پس از آزمایش کامل وارد ناوگان شوند.

 ادامه روند بهره برداری و آغاز پروژه های جدید شهری از سوی شهرداری مشهد

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگو گفت: عملیات اجرایی بوستان ۷۷ هکتاری کرامت در حال اجرا است که امیدواریم تا شهریورماه، ۱۸ هکتار آن به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حوزه آغاز و افتتاح پروژه‌های جدید طی هفته گذشته شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی بودیم و با تلاش همکارانم در بخش‌های مختلف به‌ویژه منطقه سه عملیات اجرایی مجموعه آبی مجهز رسالت ویژه بانوان و آقایان به‌صورت جداگانه آغاز شد.

شهردار مشهد گفت: یکی از سیاست‌های دوره ششم مدیریت شهری حمایت از حوزه ورزش است و بر همین اساس توسعه فضاهای ورزشی مورد توجه ویژه قرار داده شده است.

وی افزود: در همین راستا؛ پروژه احداث بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی مشهد که به لحاظ زیرساختی، گامی بلند برای توسعه ورزش، استعدادیابی و افزایش نشاط اجتماعی در مشهد الرضا(ع) خواهد بود؛ درحال اجرا است و در صورت تصویب شورای اسلامی شهر این مجتمع ورزشی به نام شهدای خدمت نامگذاری خواهد شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
0
چرا هیچ سخنی از مترو گلبهار نمیگید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
1
چرابااینکه متروتافرودگاه رفته تا بهشت رضا که خانواده‌خانوادهای شهداوبقیه تردددارن وبیشتر بارترافیک زیادی داره این مسیر را درمترو قرارنمیدهند
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
0
سلام
آیا کمبود پارکینگ را در طبقات مسکونی می‌توان خریداری کرد .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->